DESCRIPCIÓ EXTRAESCOLARS

DESCRIPCIÓ ACTIVITAS EXTRAESCOLARS (2019-2020)

ROBÒTICA (Tic-Tac)

  • Inicial (1r i 2n): amb aquests alumnes treballarem a través de les peces de Lego Wedo, fet que els permetrà convertir les seves creacions en autèntics robots. El LEGO WEDO és un kit que permet la construcció de robots, i a la vegada permet programar-los connectant-los a l’ordinador, per tal de controlar el comportament i dotar-los de moviment. A més, permet dotar a l’alumnat de les habilitats, capacitat i competències bàsiques a través de la resolució de diferents reptes d’aprenentatge i l’ús de la robòtica, tal com estableix el protocol Europeu STEM (Science, Technology, Enginnering and Maths, és a dir, Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). Construirem: cotxe, cocodril, baldufa, porter, xutador, esquiador, avió, lleó, ocell volador, mono percussionista, ocells ballarins, vaixell, gegant penjant, entre altres models. Això ho fem per grups, i a vegades fins i tot de forma individual.
  • Mitjà i Superior (3r, 4t, 5è, 6è): treballaran amb robots més complets com són els Lego Mindstorms EV3, tot i que també podran treballar amb el LEGO WEDO, sobretot a l’inici de curs aquells que no hagin fet mai robòtica. Totes les activitats es plantejaran a partir del treball cooperatiu amb petits grups de 3-4 alumnes, on cada membre del grup tindrà el seu rol que s’aniran intercanviant durant la sessió. A part, també aprendran a utilitzar diferents aplicacions de robòtica com pot ser l’SCRATCH.

TEATRE (David Estany)

  • Tècniques d’interpretació, jocs, mímica, petites representacions fent improvisació, saber interpretar diferents personatges, preparació d’una representació teatral que es durà a terme a final de curs al Teatre Municipal.

ANGLÈS (Kensington School)

  • L’anglès extraescolar s’ha convertit des de fa un temps en una activitat gairebé obligatòria, doncs el domini d’aquest idioma és imprescindible en el món on vivim i un contacte amb ell des de ben petits facilita enormement el seu  aprenentatge. Kensington School afavoreix l’aprenentatge de l’anglès d’una forma natural i dinàmica.

DIBUIX (Paco Daranas)

  • Aquest activitat està adreçada a tots els nens i nenes que tinguin ganes de saber dibuixar més. El dibuix segueix essent, juntament amb l’escriptura, un dels llenguatges bàsics per expressar-se.

MANUALITATS I EXPRESSIÓ ARTÍSITICA (Isona Daranas)

  • Amb materials com ara “paper-maxé”, papiroflèxia, materials reciclats, etc., es faran diferents activitats manuals. Realització de centre/motiu nadalenc, realització de quadres amb textures i colors, construcció de jocs (parxís, tres en ratlla…), treball amb motlles i modelatge amb fang i fimo.

CIRC  (Associació cultural Un Salt al Circ)

  • Durant l’extraescolar els nens i nenes faran un tastet de les diferents tècniques circenses:  jocs malabars amb les carioques, boles, anelles i mocadors;  equilibris sobre objectes amb les xanques, roda bola, slike-line, monocicle i la bola d’equilibris. També es practicaran acrobàcies simples a terra i equilibris acrobàtics amb parelles i grups. Compartirem un espai agradable des d’on desenvolupar-se i adquirir valors personals i socials; potenciant aspectes com la participació, l’autonomia, la solidaritat, l’esforç i el suport mutu.

MECANOGRAFIA (Meca Centre Sistemes Informàtics)

  • Activitat on aprendran a utilitzar i assolir un bon coneixement del teclat de l’ordinador. Aprenentatge del teclat amb els deu dits, sense mirar i amb adquisició de velocitat.

BALLA I RITME ( Consell Esportiu Pla de l’Estany)

  • Infantil (P3,P4,P5) Es combinen jocs amb música, es practiquen diversos balls/danses i s’elabora una coreografia l’últim trimestre (el ball que es fa el 3r trimestre és representat a la festival de final de curs que organitza l’AMPA de l’escola). Dins la programació s’inclouen jocs tradicionals, activitats de psicomotricitat i expressió corporal.
  • Primària, mitjà i superior (1r,2n,3r,4rt,5è,6è) Es fan activitats centrades en el ball i la composició de coreografies, des de música dance, pop, tradicional i hip–hop. Al 3r trimestre es farà un ball que és representat al festival de final de curs que organitza l’AMPA. A les sessions setmanals, juntament al ball s’hi combinen jocs amb música i activitats d’expressió corporal.

MULTIESPORT (Consell Esportiu Pla de l’Estany)

  • Infantil (P3,P4,P5) Durant les sessions realitzaran un treball de desenvolupament motriu i coordinació utilitzant com a mitjà el treball de les capacitats perceptivo-motrius (coordinació, equilibri, relació espai-temps), habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, coordinació ull-mà, peu, cap…) i un treball introductori al multiesport.
  • Primària, mitjà(1r,2n,3r) En el grup de mitjans s’ofereix un ampli ventall d’activitats físiques entre elles diferents esports, per tal que els nens tinguin coneixement i criteri per escollir posteriorment si ho desitgen l’esport que més els agradi. El joc és l’eina per arribar aquests coneixements, valorant la participació per sobre els resultats i sense entrar en aspectes molt tècnics.
  • Mitjà i superior (4t,5è,6è) En el grup de grans la programació de les sessions estarà dividida en diversos blocs on es treballarà un esport diferent a cada un d’ells i les sessions tindran objectius i continguts més específics
Anuncis