ENCARA LES PARAULES – Passing shot JOAN VINYOLI

IMG-20150608-WA0005

(continua…)

……

com un boig, ara al fons,
ara a la xarxa, intento córrer,
saltar, ajupir-me, redreçar-me,
mai prou flexible, mai prou fort, mai a temps
a tornar els passing-shots que em tiren
a cada instant.

Sé que tinc
perduda la partida, que de res
no serveixen els breus
moments de descans entre joc
i joc, la tovallola humida
que et mulla el front, el vas
de tònica o de te
-no cal pensar en el dòping,
que per això ja és massa tard.

Ara jo dic: què fer
de la resta de la vida que em queda,
massa gastada, massa inútil
per seguir el joc?
M’ho sé: fins a l’últim dia de tots
aniré mal corrent, mal caient, no sabent
o no tenint valor per acabar
sense un crit ni una queixa.

M’instal·lo novament
a la petita plataforma
dels somnis, cada cop
més fràgil, sempre a punt
de caure i despertar-me
del tot.

Va ser una nit de somni, instal·lats a la petita plataforma del menjador de l’escola, empassant-nos bocabadats la màgia de les paraules del poeta, la veu dolça, càlida i una mica ronca del recitador i les espurnes d’entusiame que s’escapaven dels seus ulls per abraçar-nos.

Gràcies Albert!

Que dur va ser despertar!

Deixa un comentari

