Recomanacions per adults

sirena alamut

– LA VIEJA SIRENA, José Luis Sampedro
Una història d’amor en majúscules, clàssica, fantàstica, molt ben escrita. Un mediterrani mític, sensual, aventurer, barreja de cultures. Uns personatges que et seduiran. Una novel•la que no pots deixar de llegir.

– ALAMUT, Vladimir Bartol
Per damunt de tot, un llibre sobre el fanatisme, vingui d’on vingui (parla d’islamistes, però pensa en nazis, és igual), sobre com es pot conrear i utilitzar per servir l’interés d’un tirà. Llegiràs la història de Hassan, però pensaràs en Bin Laden. “Res és veritable. Tot està permès.”

la-sang-de-les-flors netalinh clau-de-vidre

– LA SANG DE LES FLORS, Anita Amirrezvani
La sang de les flors és una història fascinant que transporta el lector a un món llunyà i exòtic, explicada amb cura pels detalls, una gran sensibilitat cap els personatges i una habilitat especial per reviure la tradició dels antics relats perses.

– LA NETA DEL SENYOR LINH, Philippe Claudel
Una bonica i tendra història sobre l’amistat més enllà de les paraules, la solitud, la companyia… amb un final inesperat. Una novel•la commovedora, d’aquelles que no s’obliden fàcilment, tot i la seva aparent senzillesa.

– LA CLAU DE VIDRE, Dashiell Hammett
Si t’agrada la novel•la negra no pots deixar de llegir alguna de les novel•les d’en Dashiel Hammett. Et proposem La clau de vidre però també El falcó maltès, Collita roja, L’home flac, 106.000 dòlars diner de sang. Amb Dashiell Hammett hi ha un abans i un després en l’estil de la novel•la negra (i de tota la novel•la afegiria) : el ritme trepidant; diàlegs impossibles de seguir de tan entretallats, el protagonista, l’anti-heroi, el detectiu dur, sense escrúpols, bevedor, intel•ligent i alhora romàntic (Humphrey Bogart); la violència; la moralitat (qui són els bons i qui els dolents?); la dona fatal (Lauren Bacall)…tots els ingredients de la novel•la negra moderna comencen aquí, val la pena descobrir-ho, són poques planes però d’una acció frenètica, esgotadora, atreveix-t’hi!

les-veus aigua20de20mar

– LES VEUS DEL PAMANO, Jaume Cabré
Una novel•la extensa però apassionant,narrada a dues veus en bona part,que arrenca al segle XXI i que va jugant amb els records i vivències dels personatges per anar explicant la història col•lectiva dels pobles del Pallars des de la fi de la guerra civil.

-AIGUA DE MAR, Josep Pla
S`endinsa mar endins amb la barca i la companyia de pescadors i amics, descobreix a cada cop de rem un racó de la nostra costa, mentre es saben despertar amb un sucós esmorzar de peix, acompanyat de bon vi. I per damunt de tot, gaudeixen amb tot el temps del mon del viatge. Descrivint com ningú cada mot.

Anuncis

6 thoughts on “Recomanacions per adults

  1. Ara estic amb “El silenci”, tot just l’he començat, però he llegit tantes opinions que potser m’esperava més (de monent…)

    I estic esperant que m’arribi “La vieja sirena”, després de mirar a vàries llibreries al final l’he encarregat….espero que m’arribi aviat, el vull per les vacances!!!

    Marta

  2. Durant les vacances he llegit ” l’últim patriarca ” de la Najat el Hachmi. M’ha agradat , tot i que es força dur hi ha estones. El pare és molt masclista i deu n’hi do com tracte a la mare de la Najat . Suposo que el que explica el llibre és molt habitual del que passa a la realitat.

    També he llegit ” La neta del senyor Linh” no m’ha agradat massa. L’he trobat molt monòton , si que és tendre però l’he trobat molt repetitiu.

    Un altre que he llegit i que si que m’ha agradat és “la noia que somiava amb una cerilla i un bidó de gasolina” . El vaig llegir en 4 dies . M’ha enganxat molt i ja tinc ganes de llegir la tercera part. També he anat a veure la pel.licula dels homes que no estimaven les dones i molt bé . Trobo que està ben aconseguida.

    Ara estic llegint “Yume ” de J.N Santaulàlia. De moment m’agrada però porto molt poquet.

    Marta P

  3. He acabat “El silenci”, com he dit abans, m’esperava més…. hi ha parts boniques i reflexions bones, sí, però l’he trobat una mica avorrit.

    I això que per llegir el final vaig esperar que no tingués nens al voltant, vaig encendre un encens de nag champa…….tota sola…..i res, no em va ni emocionar, ni sorprendre…

    Ara ja tinc per començar “La vieja sirena”

    Marta 🙂

  4. He acabat “La vieja sirena”, un llibre que m’ha intrigat, m’ha accelerat el pols i m’ha fet plorar.

    He rellegit pàgines (que no ho faig mai) per no perdre’m cap detall i gaudir d’una història d’amor fantàstica, una barreja de personatges molt peculiars i unes descripcions que et fan posar la pell de gallina.

    He passat molt bones estones llegint-lo.

  5. Vaig llegir “La Clau de Vidre”. Negre de debó: acció força trepidant, dones fatals i durs molt durs…. Però massa clàssica pel meu gust (és clar si és dels anys 30’s). Abans havia llegit d’una tirada la segona i tercera entrega d’en Larsson i les comparacions són odioses, amb aquestes sí que vaig quedar ben enganxat.

    Finalment vaig decidir-me amb “El Pont dels Jueus” i… no em va agradar gens. Massa coses insinuades per un resultat tan pobre. Trobo que li falten moltes planes i li sobra màgia.

    Després “La solitud dels nombres primers”. Una història tendre, ben escrita i força estranya, com els seus personatges. Aquesta sí que és recomanable.

    “Mil cretins”, de Quim Monzó. L’admiro tan que no puc ser inparcial, però aquest no m’ha agradat al nivell d’altres. Tot i així té alguns contes molt destacables.

    Ha estat un estiu de lectures força irregulars. He passat èpoques millors.

  6. En Ramon m’ha deixat “Aigua de mar” de Josep Pla. Quan el llegeixi ja us diré què tal. Necessito aprendre descripció en el relat i què millor que fer-ho de la mà d’un gran mestre com és Pla.

Deixa un comentari

